Ville Jussila jatkaa Vaasan Perussuomalaisten puheenjohtajana

Vaasan Perussuomalaiset ry:n sääntömääräinen syyskokous 7.11.2015

Ville Jussila, 42, valittiin odotetusti ja yksimielisesti uudestaan Vaasan Perussuomalaiset ry:n puheenjohtajaksi yhdistyksen sääntömääräisessä syyskokouksessa.

Etelä-Pohjanmaan piirin suurimman yhdistyksen puheenjohtaja Jussila muistutti puheenvuorossaan siitä, että vaikka seuraavat vaalit, kuntavaalit, ovat vasta puolentoista vuoden päästä, ei työntekoa kentällä saa unohtaa.

– Meidän pitää myös muistaa, missä kohtaa avaamme medialle suumme. Lehdistö tarttuu kärkkäästi kaikkeen sanomisiimme, etenkin kaikkeen meidän kannaltamme kielteiseen. Sen sijaan, että keskustelemme ja kinaamme keskenämme lehtien palstoilla, niin mieluummin suitsuttaisimme vaikkapa omien ministeriemme ponnisteluja, saavutuksia ja sitoutuneisuutta laittaa maamme asiat kuntoon.

Vaasan Perussuomalaisten hallitukseen valittiin lisäksi Mauri Ollila, Janne Viianen, Juha Rantala, Janne Heinua, Niina Mäkinen, Risto Suni ja Marja-Leena Mäkynen. Sihteerinä toimii Vesa Kela ja rahastonhoitajana Mikael Ö. Varajäseniksi hallitukseen valittiin Vesa Kela, Lauri Karppi, Matias Kvist, Jouni Helle, Matti Anttonen, Timo Mäkinen ja Raija Koivisto.

Piirihallitukseen valittiin Ville Jussila, varalle Juha Rantala. Piirikokousedustajat ovat Niina Mäkinen (Matti Anttonen), Marja-Leena Mäkynen (Raija Koivisto), Risto Suni (Timo Mäkinen), Mauri Ollila (Vesa Kela), Janne Viianen (Lauri Karppi), Janne Heinua (Jouni Helle), Juha Rantala (Matias Kvist), Risto Rintamäki (Raimo Mäenpää), Jukka Mäkynen (Aulis Kotanen) ja Ville Jussila (Katja Kojola).
Poliittisen tilannekatsauksen piti kansanedustaja Maria Tolppanen.

Vaasalaisia perussuomalaisia yhdistyksen syyskokouksen jälkimainingeissa. - Kuva: Ville Jussila

Vaasalaisia perussuomalaisia yhdistyksen syyskokouksen jälkimainingeissa. – Kuva: Ville Jussila

Kirjoitettu 9.11.2015