Vaasan Perussuomalaisilla onnistunut toritapahtuma

Vaasassa perussuomalaisuus vetää. Lokakuun ensimmäisenä lauantaina järjestetty toritilaisuus lupaa hyvää kuntavaaleja ajatellen. Palaute oli hyvää ja puolueen työhön uskotaan. - Kuva: Lauri Karppi

Vaasassa perussuomalaisuus vetää. Lokakuun ensimmäisenä lauantaina järjestetty toritilaisuus lupaa hyvää kuntavaaleja ajatellen. Palaute oli hyvää ja puolueen työhön uskotaan. – Kuva: Lauri Karppi

Perussuomalaiset muistivat taas ainoana puolueena Vaasassa myös ns. rahvasta kaupungin vuosipäivän kunniaksi. Eli kun kaupungin eliitti kilisteli shampanjalasejaan orkesterin tahdissa salonkikemuissaan, päättivät Vaasan perussuomalaiset aikaisempien vuosien tapaan kestitä vaasalaisia torilla perinteisellä grillimakkaratapahtumalla.
Ja menestys lokakuun ensimmäisenä lauantaina oli taattu.
Ei turhaan perussuomalaisia ole kehuttu maan parhaaksi toripuolueeksi, sillä tunnelmaa ja palautetta Vaasassa on vaikea sanoiksi pukea. Tällaista positiivista menoa mitä torilla oli, ei aikoihin ole koettu. Makkara maistui, materiaali kelpasi ja juttu lensi; ja vielä myönteiseen suuntaan.

Perussuomalaisten teltalla koko kolmetuntisen päivystänyt kaupunginvaltuutettu ja paikallisen yhdistyksen sihteeri Vesa Kela oli kaikin puolin tyytyväinen näkemäänsä ja kokemaansa.
– Kyllä tässä päivässä oli sellainen tekemisen meininki, että tämä tietää vain hyvää kuntavaaleja ajatellen. Keskustelu oli hedelmällistä ja se poiki meille ainakin kolme uutta jäsentä. Ihmiset alkavat median vastaväitteistä huolimatta arvostamaan perussuomalaisten tekemää pitkäjänteistä, tasapainoista ja johdonmukaista hallituspolitiikkaa. Eivät suomalaiset tyhmiä ole, sillä he tajuavat että jos Suomi-laivaa on puskettu toistakymmentä vuotta itsepäisesti väärään suuntaan, niin ei kurssin korjaamiseen yksi vuosi tahdo riittää.
Samoilla linjoilla oli vaasalainen ps-veteraani Aulis Kotanen, joka pussitti kiivaaseen tahtiin niin yhdistyksen kuin puolueen lehtiä ja muuta materiaalia kaupunkilaisille jaettavaksi.

– Meinaa tässä aivan kiirettä pitää. Vievät nämä lehdet aivan käsistä. Niin, ja makkara on väelle maistunut ja hyviä keskusteluja on käyty. Kyllä tässä moni on ihmetellyt, kuinka täällä näin paljon väkeä on liikkeellä. Näitä torijuttuja kannattaa ehdottomasti jatkaa kuntavaaleihin saakka, huikkaa Kotanen kiireittensä keskeltä.

– Kylläpä on antoisa päivä. Aurinko paistaa, väkeä valtavasti liikkeellä ja ihmiset ovat hyvällä tuulella, kommentoi puolestaan vuonna 2011 puolueeseen liittynyt vaasalaisaktiivi Liisa Stolt.
Liisan panos on Vaasassa korvaamatonta. Hyötyliikuntana lehtien luukuttamisen ottava Liisa on jo tähän mennessä tänä vuonna jakanut vaasalaistalouksiin yli toistakymmentätuhatta puolueen ja yhdistyksen lehteä (kyllä luit oikein)!

Vaasalaisosastolle suoritti tervehdyskäynnin Espoon Perussuomalaisten vaalipäällikkö Kari Paunonen, joka oli avustamassa tyttärensä muuttoa Vaasaan. Paunonen ihasteli tapahtuman erinomaista henkeä ja vaasalaisten perussuomalaisten aktiivisuutta ja huikkasi ennen lähtöään, että “ainako teillä käy tällainen vilske tapahtumissanne”?
Tästä on hyvä jatkaa!

Juha Rantala