Teuvo Hakkarainen Vaasan torilla: Suomalaisia arvoja ja elämäntapaa puolustettava myös Brysselissä

Kansanedustaja ja eurovaaliehdokas Teuvo Hakkarainen tunnetaan suoraviivaisena ja suorapuheisena kansanmiehenä. Perussuomalainen sahuri Viitasaarelta ei pettänyt odotuksia myöskään kampanjoidessaan Vaasan torilla.
– Pohjanmaalle on aina mukava tulla. Täällä arvostetaan rehellisyyttä ja ihmisiä, jotka uskaltavat sanoa mitä ajattelevat. Europarlamenttiin ei tarvita yhtään enempää höpertelyä eikä höttöä, vaan minunlaistani kansanmiestä.
Ja Hakkarainen jatkaa:
– Kun sanoo suorat sanat, kuten minä teen, on varjopuolena joskus se, että lööppinikkarit kuolaavat perässä. Siihen on ollut pakko vain tottua. Periaatteeni on rehellisyys niin hyvässä kuin pahassa.
Arkadianmäellä Hakkarainen on huomannut sen, miten eri maailmassa ammattipoliitikot ja teoriaherrat elävät tavalliseen kansaan nähden.
– Itse edustan kansaa ja elän arjessa samalla tavalla, miten tavallinen kansa elää. Olen koko ikäni elänyt tavallisten, rehellisten ja ahkerien suomalaisten parissa. Juuri EU-politiikkaan tarvitaan sellaista suorapuheisuutta, mitä kansasta etääntyneet poliitikot eivät sinne tuo. Politiikan munkkilatinaa en ole näiden vuosien aikana oppinut, enkä aio siihen perehtyäkään.

Kauniin kukkakimpun Vaasan ja Mustasaaren yhdistysten puolesta Hakkaraiselle ojentanut Susanna Sariola pitää Hakkaraista suurena persoonana, joka uskaltaa olla juuri sellainen kuin on.
– Teuvoa on helppo lähestyä. Hän on lämmin ja ihmisläheinen. Ja hänellä on myös ilmiömäinen kyky ilmaista ajatuksiaan niin kansanomaisesti, että kaikki sen ymmärtävät.
Susanna Sariola piti erittäin tärkeänä, että perussuomalaiset ovat jatkossakin vahvasti esillä eri turuilla ja toreilla.
– Me perussuomalaiset olemme muulloinkin esillä kuin vain vaalien alla. Näin kontakti kansaan säilyy.

Teksti & kuvat:

Susanna Sariola ojensi Vaasan ja Mustasaaren yhdistysten puolesta Vaasassa vierailleelle Teuvo Hakkaraiselle kauniin kukkakimpun.

Teuvo Hakkaraisella on asiaa ja kansa kuuntelee.

Kirjoitettu 28.5.2019