Tässä me olemme parhaimmillamme Perussuomalaiset aina ihmisten tavoitettavissa

Oli sitten vaalit tai ei, niin perussuomalaiset ainakin Vaasassa ovat aina ihmisten tavoitettavissa.
– Meillä on sellainen kirjoittamaton sääntö, että pyrimme ainakin kerran kuussa olemaan esillä toritapahtumassa jossakin päin Vaasaa. Useimmiten meidät bongaa Vaasan torilta, sieltä Vapaudenpatsaan juurelta, mutta jatkossa on tarkoitus järjestää tapahtumia myös ainakin Vähässäkyrössä ja Palosaarella. Saammekin ihmisiltä paljon kiitosta siitä, että olemme tavoitettavissa ja tavattavissa myös silloin kun ei ole vaaleja. Palaute on meille tärkeää ja kiitosten lisäksi otamme myös ihmisten puheista myös palautetta toiseenkin suuntaan. Aina on kehittämistä ja parantamista myös omassa toiminnassamme, toteaa Vaasan Perussuomalaisten puheenjohtaja Juha Rantala.
Vaasassakin on saanut konkreettisella tavalla huomata kuka on Suomen ylivoimaisesti suosituin puolue.
– Monet tulevat sanomaan suoraan, että punavihreä hallitus asettaa toimissaan meidät suomalaiset kakkos- ellei peräti kolmosluokan kansalaisiksi. Perussuomalaisiin turvataan ja uskotaan, ja tätä luottamusta ei pidä väheksyä. Perussuomalaisten toiminnan ykkösasiana on toimia nimenomaan Suomen ja suomalaisten puolesta. Kannatuksen nousu näkyy myös siinä, kuinka paljon uusia jäsenhakemuksia olemme Vaasastakin saaneet ja kuntavaalitkin kiinnostavat.
Vaasan Perussuomalaisten puheenjohtaja, kaupunginvaltuutettu Juha Rantala toteaakin, että kevään 2021 kuntavaaleihin lähdetään voittamaan.
– Meillä on Vaasan valtuustossa nyt kuusi valtuutettua. On selvä, että tuo määrä tulee kasvamaan. Kuinka paljon, on se meidän omasta aktiviteetistamme kiinni.
Perussuomalaiset Vaasassa ovat jatkossakin vahvasti esillä.
– Meidän yhdistykseltämme on ilmestynyt helmikuussa jakoon oma paikallinen lehti, jota nyt jaetaan Vaasassa kotitalouksiin. Siinä on paljon painavaa asiaa. Kunhan tämä koronavirusepisodi on voitettu, niin palaamme taas kaupungilla parrasvaloihin. Siihen saakka huolehditaan toisistamme, kehoittaa Rantala.

Kuntavaalikutsuntoja voi tehdä myös sisätiloissa. Paikkana Vaasan Keidas-seurakunta. Kuvaan ehtivät ylärivissä Tero Annola, Ismo Takala, Päivi Karppi, Raimo Turpeinen, Lauri Karppi ja Seppo “Sede” Jussila, edessä Risto Helin, Risto Rintamäki, Heini Keränen ja Teemu Syrjäläinen. – Kuva: Juha Rantala

Vaasan Perussuomalaisten järjestämiä toritapahtumia suorastaan odotetaan. Sadat ihmiset käyvät päivän mittaan vaihtamassa ajatuksiaan ja tapaamassa tuttuja perussuomalaisten teltalla. Kuva helmikuun tilaisuudesta. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 16.4.2020