Syyskokous ja ehdokasilta kiinnosti jäsenistöä – Juha Rantala jatkaa Vaasan perussuomalaisten puheenjohtajana

Juha Rantala valittiin yksimielisesti jatkamaan Vaasan perussuomalaisten puheenjohtajana.

Vaasan perussuomalaisten syyskokous valitsi kaupunginvaltuutettu, toimittaja Juha Rantalan yhdistyksen puheenjohtajaksi myös vuodeksi 2021.
Vaasan perussuomalaisten hallitukseen Rantalan lisäksi valittiin Anne Rintamäki (varalla Niina Mäkinen), Kirsi Kauppi (Teemu Syrjäläinen), Päivi Karppi (Ismo Takala), Mauri Ollila (Lauri Karppi), Seppo Jussila (Raimo Turpeinen), Jukka Mäkynen (Tero Koski) sekä Risto Helin (Samuli Olki).
Vaasan perussuomalaisia vuoden 2021 perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirihallituksessa edustaa Päivi Karppi (varalla Teemu Syrjäläinen).
Piirikokousedustajiksi Vaasasta valittiin ensi vuodeksi Anne Rintamäki ( Niina Mäkinen), Kirsi Kauppi (Teemu Syrjäläinen), Päivi Karppi (Ismo Takala), Mauri Ollila (Lauri Karppi), Seppo Jussila (Raimo Turpeinen), Jukka Mäkynen (Tero Koski), Risto Helin (Samuli Olki), Risto Rintamäki (Raimo Mäenpää), Mikael Ö (Kai Seilonen) sekä Juha Rantala (Timo Mäkinen).

Kokouksen avauspuheenvuorossaan Juha Rantala totesi, että perussuomalaiset on yksi suurimmista eduskuntapuolueista, mutta kuntatasolla olemme vielä kuitenkin pikkutekijöitä.
– Nyt kuitenkin puhaltavat vahvat muutoksen tuulet. Kansa on lopen kyllästynyttä Suomelle haitalliseen punavihreään politiikkaan. Maamme talous ei enää kestä maahanmuuton järjettömiä kustannuksia ja maamme EU-politiikka merkitsee kiihtyvää hyvinvointiyhteiskuntamme alasajoa. Tämä kaikki näkyy myös kuntatasolla. Kaupunkimme rahat eivät tahdo riittää edellä mainituista syistä edes välttämättömimpien toimintojen ylläpitämiseen, turvallisuudesta nyt puhumattakaan.
Perussuomalaiselle linjalle on vahva kysyntä Rantalan mukaan myös Vaasassa.
– Vaasan yhdistys on jäsenmäärältään ja toiminnaltaan yksi maamme suurimmista perussuomalaisista paikallisyhdistyksistä. Jotakin täällä on siis tehty oikein. Jäsenmäärämme on jatkuvassa kasvussa.
Kaupunginvaltuustossa päätetään Rantalan mukaan paikallisista asioista, mutta tulevilla kuntavaaleilla on myös suuri valtakunnallinen ja yleispoliittinen merkitys
– Tarvitsemme Vaasassakin ehdokkaiksi aivan tavallisia ihmisiä: miehiä ja naisia, nuoria ja vanhoja, yrittäjiä, duunareita, virkamiehiä, opiskelijoita, eläkeläisiä ja miksei mukaan mahdu joku toimittajakin. Jos ehdokasasettelumme onnistuu ja perussuomalaisten kannatus nousee, niin kuin tähänkin saakka, teemme niin valtakunnallisesti kuin paikallisestikin järisyttävää kuntavaalihistoriaa.

Poliittisen tilannekatsauksen pitänyt kansanedustaja Jukka Mäkynen ruoski ankaralla kädellä punavihreän hallituksen politiikkaa.
– Perussuomalaisten eduskuntaryhmä on jättänyt eduskunnalle lakialoitteen, jossa vaadimme kansanäänestystä ns. EU:n elvytyspaketista. Varmasti kaikki ymmärtävät tämän paketin haitallisuuden maallemme. Hallituksen väitteet siitä, että kyseinen paketti muka tukisi Suomen vientiä ja taloutta ovat naurettavia. Myös hallituksemme työllistämistoimet ovat pahasti epäonnistuneet.
Mäkynen oli myös huolissaan maamme hallitsemattomasta velanotosta.
– Hallituksen väitteet siitä, ettei lainoja tarvitse maksaa takaisin ovat järjettömiä. Kaikista järjettömintä on se, että Marinin hallitus laittaa meidän velaksi otettua rahaa eteenpäin ulkomaille kehitysapuun. Lisäksi vihreiden käskyttämä hallitus suoltaa miljardeja veronmaksajien rahoja ilmastonmuutoshysteriaan maailmalle. Hallituksen ilmastopolitiikka ei perustu miltään osin tosiasioille, vaan ovat lyhytnäköistä ihmisten pelottelua ja suoranaista valehtelua. Perussuomalaisella politiikalla saamme muutosta aikaan. Aloitetaan muutos kuntavaaleista, sanoi Mäkynen.

Syyskokousasioiden jälkeen perussuomalaisilla oli kuntavaalien ehdokasilta.

Perussuomalaiset ovat Vaasassa hurjassa nosteessa. Eikä ihme, sillä oli kesä tai talvi, kevät tai syksy, ovat paikalliset perussuomalaiset tuttu näky vaasalaisilla toreilla ja turuilla. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 24.11.2020