Satoi tai paistoi, oli talvi tai kesä – Perussuomalaiset on Vaasan ylivoimaisin toripuolue

Edes lokakuun loppupuolen sateisen kolea ilma ei menoa haitannut, kun Vaasan perussuomalaiset pitivät lauantaipäivän toritilaisuutensa tutuksi tulleen Vapaudenpatsaan juurella. Vaasalaisaktiivit olivat positiivisesti yllättyneitä, kun sadat ja taas sadat kaupunkilaiset saapuivat kyselemään viimeisiä uutisia politiikan rintamalla ja tervehtimään sekä kannustamaan paikallisia perussuomalaisia. Juttua riittikin aiheesta kuin aiheesta reilun parin tunnin ajan grillimakkaran ja mehun kyydittämänä.
Vaasan perussuomalaisten sihteeri Risto Rintamäki kehui porukkaansa valtavasta tiimihengestä, hyvästä fiiliksestä ja tunnelmasta.
– Tämän päivän politiikasta keskusteltiin vilkkaasti osaston ympärille muodostuneissa keskusteluryhmissä. Huoli Suomen tilasta oli käsinkosketeltava ja yleinen näkemys oli, että perussuomalaisten tulisi olla maassamme se pääministeripuolue.
Rintamäki huomioi myös, että kuntavaalit ovat jo nyt tapetilla.
– Onneksi olimme varautuneet tähän ja saimme torilla jo muutaman uuden jäsenen sekä kuntavaaliehdokkaan. Tilaisuus oli perussuomalaisille suuri menestys. Kahdessa tunnissa meni yli 300 makkaraa, samoin mehua, omenoita, karkkia ja tietysti lukemista. Kyllä tämä taas näytti, että olemme Vaasassa ylivoimaisin toripuolue.

Kansanedustaja Jukka Mäkysellä riitti myös vientiä.
– Kylläpä oli yllättävän hyvin porukkaa. Tämä osoittaa minkälaisessa nosteessa olemme Vaasassa ja tekemämme kenttätyö ei todellakaan ole mennyt hukkaan. Eniten ilahdutti se, kuinka paljon täysin uusia kasvoja kävi meitä tervehtimässä ja kannustamassa. Ei tarvitse kenenkään enää ihmetellä sitä, kuka maassamme on se suosituin puolue.
Mäkynen toisti Rintamäen tavoin sitä, että ihmiset ovat todella huolissaan siitä suunnasta mihin Rinteen vihervasemmistohallitus Suomea vie.
– Enemmän nämä hallituspuolueet kantavat huolta siitä, miten muualta tulleet voivat. Suomalaiset ovat hallituksen priorisoinnissa vasta kakkossijalla. Käsittämätöntä.

Vaasan perussuomalaiset tekivät myös päätöksen, että vastaavia toritilaisuuksia tullaan järjestämään jatkossa vähintäin kerran kuussa aina kuntavaaleihin saakka.
– Haluamme olla konkreettisesti tavoitettavissa. Meidän ei tarvitse hävetä niitä linjauksia mitä ajamme. Meille Suomi ja suomalaiset ovat aina tärkeysjärjestyksessä ykkösiä, tiivisti Rintamäki iltapäivän antia.

Vaasan perussuomalaisten sihteeri Risto Rintamäki sai juuri Maarit-Catherine Roineelta nimen alle kuntavaalien ehdokaspaperiin. Kuntavaalityö sai Vaasassa erinomaisen lähtölaukauksen. – Kuva: Juha Rantala

Kansanedustaja Jukka Mäkynen kyseli vaasalaiselta Kim Sorvarilta kuulumisia. Mäkysellä riitti lauantaipäivän toritapahtumassa Vaasassa vientiä. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 24.10.2019