Puoluesihteeri Simo Grönroos vieraili piirin kevätkokouksessa Seinäjoella

Perussuomalaisten puoluesihteeri Simo Grönroos vieraili perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin kevätkokouksessa Seinäjoella.
Se, että kevätkokous pidettiin vasta syyskuun viimeisenä lauantaina oli monen sattumien summa. Mukaan mahtui mm. tilintarkastustoimiston vaihtoa, valtiontalouden tarkastusviraston rutiinitarkastuksia , kesälomaa jne.
Joka tapauksessa piirin tilit todettiin olevan erinomaisessa kunnossa ja niin edellisen vuoden tilit, tilinpäätös ja toimintakertomus vahvistettiin.
Piirin kevätkokoukseen oli kokoontunut Seinäjoen kaupungintalolle ilahduttava määrä piirin aktiiveja.
Puoluesihteeri Grönroos kehui piirin olevan perussuomalaisten kannatuksen kannalta hyvää aluetta ja siitä oli konkreettisena osoituksena kevään vaalien erinomainen tulos.
– Perussuomalaiset menevät eteenpäin joka rintamalla. Olemme nimenomaan suomalaisten puolue ja tästä osoituksena tutkimustulokset, joiden mukaan olemme suosituin puolue myös duunareiden ja yrittäjien joukossa. Poliittinen kenttä on muuttunut. Tämän päivän politiikassa ovat vastassa kansallismieliset ja globalistit. Meidän täytyy miettiä sitä, missä päätämme jatkossa Suomen asioista. Täällä meillä ei ole pian kenelläkään hyvinvointia. Pidämmekö huolta viidestä miljoonasta suomalaisesta vai 500 miljoonasta eurooppalaisesta?
Kokouksen avannut piirin puheenjohtaja Anne Matokangas kiitti piirin yhdistyksiä ja aktiiveja erinomaisesta vaalityöstä, mutta muistutti, että todellinen näytönpaikka tulee kevään 2021 kuntavaaleissa.
– Työ on aloitettava heti. Meidän on pystyttävä siirtämään kevään vaalien kannatus myös kuntatasolle, että se näkyy perussuomalaisena värinä valtuustoissa.
Kansanedustajan puheenvuoron piti Juha Mäenpää.
Kevätkokousrutiinien lisäksi oli kokouksessa varattu aikaa yleiselle keskustelulle.
Vaasalaiset perussuomalaiset olivat kevätkokouksessa hyvin edustettuina. Varsinaisista piirikokousedustajista olivat paikalla Juha Rantala, Mauri Ollila, Päivi Karppi, Lauri Karppi, Ismo Takala ja Risto Rintamäki sekä varajäsenistä Mikael Ö. Heini Keräselle myönnettiin kokoukseen myös läsnäolo- ja puheoikeus. Mainittakoon, että Rantala toimii piirin tiedottajana ja vaalipäällikkönä, Ö taloudenhoitajana ja Ollila toiminnantarkastajana.

Juha Rantala

Perussuomalaisuus voi Etelä-Pohjanmaalla hyvin. Kevään vaalit oli suuri menestys ja nyt katseet kohdistetaan kohti vuoden 2021 kuntavaaleja. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 14.10.2019