Perussuomalaisten tapahtumat kiinnostavat kansaa: Tervajoella jatkettiin siitä mihin helmikuussa jäätiin

Vaasan (Vähänkyrön) Tervajoella järjestettiin kesäkuisena lauantaina neljän kunnan (Vaasa, Laihia, Isokyrö, Mustasaari) kuntavaalikutsunnat. Tapahtuma oli perussuomalaisten ensimmäinen toritapahtuma sitten helmikuun ja koronakeissin.
Reilun kolmen kuukauden mittainen tauko ei ollut muuttanut millään lailla puolueiden mittasuhteita, mitä tulee ainakin toritapahtumiin. Oikeastaan monen suusta tuli toteama, että “tässä jatketaan siitä mihin helmikuussa jäätiin”.
Hieman paikallisyhdistysten nokkamiehiä arvelutti se, että kuinka paljon tapahtuma saa väkeä koronan jälkeen liikkeelle. Samaten alkaneen kesäloma-ajan osuutta pohdittiin. Mutta kaikki tällaiset arvelut olivat turhia, sillä Tervajoen Loukontien tapahtumapisteeseen tuli satoja perussuomalaisuudesta kiinnostuneita ihmisiä ympäri vanhaa Vaasan lääniä. Vetoapua tapahtumalle tarjosivat piirin perussuomalaiset kansanedustajat Jukka Mäkynen sekä Juha Mäenpää.
Ja perussuomalaiset saivat Tervajoellakin ihmisille varauksetonta kiitosta siitä, että ovat esillä ja tavoitettavissa silloinkin kun ei ole vaaleja.

– Kylläpä oli hyvähenkinen tilaisuus ja ihmisiä oli saapunut Tervajoelle kaukaakin. Se palaute mitä me saimme antaa voimia jatkaa työntekoa Suomen ja suomalaisten hyväksi. Onneksi yhä useampi tajuaa, minkälaisista kusettajista on kysymys noissa hallituspuolueiden tunareissa. Paitsi politiikka, niin ihmisiä puhuttivat kesä, kärpäset ja museoautot, laskeskeli aina hyväntuulinen tapahtuman grillimestari Seppo “Sede” Jussila.
– Näissä perussuomalaisten tapahtumissa on aina oma tunnelmansa. Huomaa, että perussuomalaiset mielletään toripuolueeksi ja palaute oli pohjalaiseen tapaan suoraa ja maanläheistä, joka antaa voimaa ja uskoa jatkaa tätä työtä, tiivisti vaasalaisaktiivi Risto Helin.
– Nämä on sellaisia tapahtumia, jossa väsy ei tule, vaikka touhuisimme aamusta iltaan ja vielä seuraavatkin päivät peräjälkeen. Palaute oli sellaista, että se antaa voimaa ja tietoisuuden, että me olemme oikealla asialla. Lisäksi tällainen useamman yhdistyksen tapahtuma on todella hieno kokemus. Myös paikkana Tervajoki on erinomainen, sillä sinne ei kovin pitkää matkaa ole oikeastaan mistään piirimme kolkasta. Ja kun vielä perinteiset Köpingin markkinat siirrettiin ensi vuoteen, niin jonkinmoista korviketta tarjosimme tällä tapahtumalla pohjalaisille, totesi Piia Riiki Laihian perussuomalaisista.

Teksti: Juha Rantala
Kuvat: Timo Riiki

Perussuomalainen sanoma kiinnosti väkeä Tervajoella.

Kesäkuinen lauantai ja perussuomalaiset vetivät päivän aikana toistasataa ihmistä Vaasan (Vähänkyrön) Tervajoelle.

Kirjoitettu 7.7.2020