Perussuomalaiset kuin kotonaan Köpingin markkinoilla

Perussuomalaiset Köpingin markkinoilla 2016

Vaasan Tervajoella Perussuomalaisilla on perinteisesti ollut vahva kannatus. Siispä tämän kertaisillakin Köpingin markkinoilla oli Vaasan yhdistyksen teltalla hymy herkässä. Jukka Mäkynen, Micael Westerholm, Mikael Ö, Jouni Helle, Marja-Leena Mäkynen ja Mauri Ollila olivat hyvillään saadusta palautteesta ja kannustuksesta.

Heinäkuun viimeisenä viikonloppuna järjestettiin nyt jo 38. kerran perinteiset Köpingin markkinat Vaasan Tervajoella. Yli 180 eri alojen torimyyjää väritti kaksipäiväistä tapahtumaa, jossa välillä satoi ja välillä paistoi. Perussuomalaisia ei heinäkuun oikukas sää kiusannut, sillä näillä markkinoilla perussuomalaiset ovat sananmukaisesti kuin kotikentällään. Viime kuntavaaleissa Perussuomalaisten ääniosuus oli Tervajoella huikeat 38,4 prosenttia ja sen aisti koko kaksipäiväisen tapahtuman ajan. Perussuomalaisten osastolla oli tekemisen meininkiä, eikä punavihreän median syöttämät gallup-harhat uponneet kävijöihin. Päinvastoin uskottiin perussuomalaisten isänmaan eteen tekemään työhön, ja kannustettiin jatkamaan hyvää työtä.

Vaasan Perussuomalaisten puheenjohtaja Jukka Mäkynen viittasi kintaalla kaiken maailman gallupeille.

– Ennemmin tai myöhemmin kansa tulee tajuamaan perussuomalaisen työn merkityksen. Toisin kuin muut puolueet, niin me emme hallituksessa tee puoluepolitiikkaa, vaan työtä koko kansan hyväksi. Perussuomalaiset peukalonjäljet ovat jo nyt tuottaneet tulosta, vaikka oppositio demarien johdolla ja punavihreän median myötävaikutuksella haluaa kaikin tavoin vääristää työmme tulokset.

Tervajoen Kuuttilasta kotoisin oleva kaupunginvaltuutettu Mauri Ollila on mies paikallisen menestyksen takana. Mauri tunnetaan markkinoilla ja mikä tärkeintä häneen luotetaan.

– Yleispolitiikan sijasta olen ennemminkin keskustellut täällä kuntapolitiikasta. Vähänkyrön asema osana Vaasaa puhuttaa edelleenkin, ja nyt seurataan erityisen tarkasti vanhan Vähänkyrön kunnan puolella mitä tapahtuu tulevien kuntavaalien jälkeen. Kansanedustaja Tolppasen loikka demareihin oli myös puheenaiheena, ja se kyllä otettiin vastaan raskaana petoksena äänestäjiä kohtaan. Suuttumus on hyvin lievä ilmaisu.

Mustasaaren Perussuomalaisten vahva mies Micael Westerholm kiitti myös osaltaan markkinoiden erinomaista tunnelmaa.

– Täällä oli paljon kävijöitä myös kotikunnastani. Kävimme monen äidinkielenään ruotsia puhuvan mustasaarelaisen kanssa rakentavia keskusteluja ja sain erinomaista henkilökohtaista palautetta. Perussuomalaiset saivat jopa kiitosta hallitustyöskentelystään. Olen myös aivan varma siitä, että kuntavaaleissa meillä on täällä Pohjanmaalla kaikki mahdollisuudet tehdä hyvä tulos. Ainakin palaute Köpingin markkinoilta lupaa todella hyvää.

Teksti & kuva:

Kirjoitettu 17.8.2016