Kuntavaalikutsunnat jatkuivat aurinkoisissa merkeissä Vaasan Palosaarella

Siitä on vierähtänyt vuosi jos toinenkin, kun perussuomalaiset viimeksi pitivät toritilaisuutta Vaasassa Palosaaren torilla. Sen verran toiveita asiantilan korjaamiseksi oli tullut, että vinkistä otettiin vaarin. Kuntavaalikutsunnat jatkuivatkin kirjaimellisesti aurinkoisissa merkeissä. Väkeä oli saapunut heinäkuisena lauantaina Palosaarelle yllättävänkin paljon niin läheltä kuin vähän kauempaakin, että makkaravarasto oli jo ensimmäisen tunnin aikana ehtyä. Onneksi apu eli kauppa oli vain kivenheiton päässä.

Aurinkoinen ilma, tarjoilu ja perussuomalainen sanoma otettiin teltalla hyvin vastaan ja paikalla olleet kansanedustajat Jukka Mäkynen ja Juha Mäenpää olivat reilun parin tunnin aikana hyvinkin varattuja, samoin kuin Vaasan perussuomalaisten ja piirin aktiivit. Vaasassa perussuomalaiset ovat päättäneet olla kansan tavoitettavissa vähintään kerran kuussa ja siitäkös kiitosta sateli.
– Olipa hyvähenkinen ja lupsakka tapahtuma. Moni tuli tosiaan kiittämään, että olipa kiva että tulitte. Kehuja tosiaan tuli meille siitä, että olemme esillä ja tavoitettavissa, sillä eipä koronakeissin jälkeen muita puolueita ole näissä merkeissä toreilla näkynytkään. Keskusteluissa oli esillä mm. Vaasan alueen investoinnit ja tietysti kuntavaalit, totesi Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin 3. varapuheenjohtaja ja Vaasan kaupunginvaltuutettu Päivi Karppi.

Kansanedustaja Jukka Mäkynenkin oli iloisesti yllättynyt siitä, kuinka paljon väkeä tapahtuma keräsi.
– Kyllä ihmiset ovat aidosti huolissaan siitä, mihin Suomi on oikein menossa tämän punavihreän hallituksen johdolla. Tilanne pahenee koko ajan ja kyllä ihmiset ovat kärryillä siitä mitä tapahtuu ja missä mennään. Nyt on politiikan suunta muututtava, ja tämä kehitys on lähdettävä kuntavaaleista. Kyllä yhä useampi on sitä mieltä, että me perussuomalaiset olemme ainoa poliittinen voima, joka on aidosti tekee työtä Suomen ja suomalaisten etujen puolesta.
Mäkysen kesä on tapahtumia täynnä, eikä aika tule todellakaan pitkäksi.
– Kyllä kutsuja tulee jatkuvasti eri kesätapahtumiin, ja yritän parhaani mukaan niihin kaikkiin ehtiä. Joskus vain tulee päällekkäisyyksiä, että koittakaa ymmärtää, naurahti hyväntuulinen vaasalaiskansanedustaja.

Palosaaren toritapahtumassa oli mukana myös perussuomalaisten uusi jäsen ja aktiivi Marko Hokkanen, joka piti näkemästään.
– Kylläpä oli hyvä meininki ja ihmiset tulivat rohkeasti keskustelemaan ajankohtaisista aiheista. Eniten keskusteluissa sivuttiin velkaantumista ja EU:n tukipaketteja. Perussuomalaisille toivotettiin jaksamista työssä isänmaan puolesta. On aivan selvää, että puolueemme suunta on vain ylöspäin. Kuntavaaleja ajatellen näyttää hyvältä.

Teksti & kuvat:

Vaasalaisten perusaktiivien Risto Rintamäen, Päivi Karpin, Marko Hokkasen ja Raimo Turpeisen aurinkoiset ilmeet ovat paljonpuhuvia. Palosaaren torilla tapahtuma meni perussuomalaisten kannalta enemmän kuin nappiin.

Aurinkoinen sää ja perussuomalainen sanoma houkutteli Palosaaren torille yllättävänkin paljon väkeä. Palaute oli todella rohkaisevaa.

Kirjoitettu 24.7.2020