Eurovaaliehdokas Olli Kotro Vaasassa: Tiukka ei EU-liittovaltiolle

Perussuomalaisten eurovaaliehdokas Olli Kotro vieraili Vaasassa kampanjoimassa ja sai osakseen varauksettoman positiivista palautetta kannanotoillaan.
– EU-liittovaltiokehitys on salakavalasti etenevä kehityskulku, jossa aina uusia asioita päätetään EU-tasolla, uusia virastoja perustetaan ja lopuksi kansallisvaltiot häviävät ja emme enää kontrolloi esimerkiksi maahanmuuttoa ollenkaan. Nämä asiat haluan nostaa keskusteluun ja tehdä parhaani EU-integraation ja EU-mielisyyden vastustamiseksi, sanoi kauppatieteiden maisteri ja EU-parlamentin virkamies, 37-vuotias Olli Kotro.

Kotro siis jos kukaan tietää mistä puhuu. Hän painottaa, että EU on kaikessa hiljaisuudessa kehittymässä velka- ja tulonsiirtounioniksi, jossa Suomi on nettomaksaja ja joutuu vastuuseen muiden maiden veloista.
– Sen sijaan, että Suomi on miellyttämisenhaluinen puudeli, tulisi EU-politiikan olla omia etuja ja asioita ajavaa. Olennaista on se, mikä meille on hyvää, ei muiden miellyttäminen ja peesaus.

Kotro sanoo hyvin muistavan sen lapsuuden ajan, kun Suomi oli turvallinen, taloutemme oli kunnossa ja EU-jäsenyys, euroyhteisvastuu tai haittamaahanmuutto eivät olleet vahingoittamassa meitä.
– Haluan leikata EU:n kuluja ja vähentää Suomen maksua. En halua uusia EU-virastoja, EU:n laajenemista tai EU-armeijaa. Haluan käyttää työkokemustani ulkoministeriössä ja Euroopan parlamentissa, kielitaitoani sekä suhteitani Suomen hyväksi, sanoi Olli Kotro aurinkoisella Vaasan torilla.

Vaasalainen perusaktiivi Risto Helin oli otettu Kotron vierailusta ja hänen ajatuksistaan.
– Suoraselkäinen ja kansallismielinen suomalainen, joka osaa kertoa EU-asioista kansankielellä. En ollut todellakaan ainoa, joka tykästyi Kotron mielipiteistä. Hän teki todella hyvän vaikutuksen. Uusi tuttavuus, jota toivoisin tapaavani uudestaan, kehui Helin.

Teksti & kuva:

Jorma Huhtala, perussuomalaisten eurovaaliehdokas Olli Kotro, Risto Helin, Micael Westerholm, Heini Keränen ja kansanedustaja Jukka Mäkynen Vaasan torilla.

Kirjoitettu 19.5.2019